Köpvillkor

 1. ALLMÄNT

För alla beställningar lagda på www.matchfit.se gäller följande villkor mellan kunden (”Du”) och MatchFit ("Vi"). Genom att göra en beställning på www.matchfit.se så godkänner du dessa villkor. Det är därför viktigt att du har läst igenom och förstått dessa villkor innan du gör din beställning. Observera att dessa villkor kan förändras. De villkor som gäller för din beställning är den version som finns på www.matchfit.se/pages/kopvillkor vid den tidpunkt som du gjorde din beställning.

2. BESTÄLLNINGAR OCH LEVERANS

Beställningar på www.matchfit.se får göras av myndiga personer (över 18 år) och levereras till en svensk adress. När du ska genomföra betalningen för den beställning du vill lägga kan du se en uppskattning på inom hur många arbetsdagar du kommer att få beställningen. Detta kan variera men är i normala fall 2-4 arbetsdagar. Skulle leveransen ta längre tid kommer du att informeras om detta.

Ditt paket skickas till antingen direkt hem till dig eller till ett postombud. För att hämta ut ditt paket behöver du följa de instruktioner som du får i den avisering som skickas till dig. Aviseringen kan ske via e-post, vanligt post eller via sms och du har angett ditt telefonnummer. 

3. PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset på din beställning inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på valt betalningssätt.

4. ÅNGERRÄTT

Vid köp av varor på www.matchfit.se har du rätt att ångra ditt köp och få tillbaka pengarna för den varan du har handlat hos oss. Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Observera att ångerrätten inte gäller vid:

Beställning av specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel.

Varor vars försegling har blivit bruten och som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.

Vid retur så skickas en QR-kod till din mail som du kan visa upp hos ett PostNord-ombud. En returkostnad på 30kr kommer att debiteras från din återbetalning. 

För att returnera en vara:

1. Logga in på ditt konto (samma e-post adress som beställning): Logga in
2. I fältet E-post anger du din e-postadress och klickar sedan på Fortsätt.
3. Du får då en sexsiffrig verifieringskod från oss. Kopiera denna. 
4. Gå tillbaka till onlinebutiken och ange sedan en sexsiffrig verifieringskod.
5. Klicka på beställningen som du vill skicka in returen för.
6. Om din beställning har mer än en vara, välj de varor som du vill returnera.
7. Välj en returorsak.
8. Klicka på Begär retur.
9. Efter att förfrågan är behandlad får du ett mejl från oss med en QR-kod som kan användas vid ett PostNord-ombud för att skicka returen.

5. REKLAMATIONSRÄTT

I konsumentskyddslagstiftningen ingår reklamationsrätten som täcker felaktiga varor. Om du som kund har fått en vara och upptäcker att den är defekt när du får hem din beställning så ska du kontakta oss på MatchFit så fort som möjligt. Du ska reklamera felet inom skälig tid. Om du gör en reklamation inom 2 månader från att du har fått din vara så räknas det alltid som skälig tid. Reklamationsrätten gäller under 3 år. Du kan ha rätt att få pengarna tillbaka för varan om varan har en ursprunglig defekt såsom ett fabrikationsfel.

Om den reklamerade varan inte visar sig vara felaktig enligt gällande konsumentlagstiftning, har MatchFit rätt att neka reklamationen. När en returnerad vara anses utgöra en reklamation kommer vi att kompensera dig utifrån gällande konsumentskyddslagstiftning. MatchFits strävan är att kompensera dig för din defekta vara inom 30 agar från att vi har mottagit din reklamation. MatchFit står för returfrakten för godkända reklamationer.

6. FORCE MAJEURE

MatchFit är inte ansvariga för leveransförseningar orsakade av faktorer som MatchFit inte har kunnat förutse eller råda över. Det gäller händelser utom vår kontroll, såsom krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, tekniska problem, fel i förbindelser relaterat till el, tele och data, bestämmelser från myndigheter med med mera. Dessa oförutsedda händelser och omständigheter som anses vara utom MatchFits kontroll ska utgöra en grund som medför att MatchFit inte är skyldiga till att betala skadestånd eller drabbas av andra konsekvenser till följd av leveransförseningar. Om den oförutsedda händelsen har varat under en period längre än två månader har både du som kund och MatchFit som säljare rätten att med omedelbar verkan häva köpet.

7. FÖRETAGSUPPGIFTER
MatchFit
Adress: Lavendelgränd 3, 5958, Mantorp, Sverige

Organisationsnummer: 940225-2911